O projektu

Projekt FUTURE TELLING 5: The Fifth Element je mednarodna izmenjava mladih iz Slovenije, Hrvaške,
Izraela, Belgije, Nemčije, Italije in Finske. Projekt se je rodil iz potrebe mladih in njihovih organizacij
po novem gledališkem znanju in uvedbi novih gledaliških metod v svoje delo.


Na izmenjavi, ki je potekala med 14. in 19. avgustom 2023 v Kopru, Slovenija, je sodelovalo sedem
partnerjev s skupaj 56 mladimi udeleženci. V okviru izmenjave je bilo predstavljenih šest različnih
gledaliških in ena filmska metoda dela v mladinskega gledališču/filmu, od fizičnega in verbalnega
gledališča do avtorskega in klovnskega gledališča ter igranega.


Metode so drug drugemu predstavljali mladi udeleženci pod mentorskim vodstvom izkušenega
gledališkega oz.filmskega ustvarjalca. Tako je vsak udeleženec dobil pregled sedmih novih
gledaliških/filmskih metod, s katerimi je v končni predstavitvi predstavil aktualizirano in kritično
zgodbo sveta, v katerem živimo.


Tema delavnic je bila »The Fifth Element«. V starem svetu je veljalo, da obstajajo 4 glavni elementi:
voda, zrak, zemlja, ogenj. V današnjem času je tu še peti -INTERNET. Živimo v času dvojnih življenj.
Prvo živimo v »realnosti«, drugo na internetu – na forumih, na Facebooku, Tik-toku, Instagramu, tu
so nova okolja, kot so BeReal, Poparazzi, Clubhouse and Somewhere Good. Svobodo govora smo
prignali do skrajnosti: vsakdo lahko pove svoje mnenje, težava pa je v tem, da nihče zato več ne
prevzema odgovornosti. Nedotakljivi, skriti za svojimi (lažnimi) profili lahko nekaznovano širimo svoja
prepričanja, lažne novice in tudi sovraštvo. Internet nam omogoča (lažno) zasebnost in varnost.
Počutimo se varne, sprostimo se, postanemo bolj samozavestni, nedotakljivi. Posledično smo tudi
bolj ranljivi in dovzetni za (skrajne) ideje in prepričanja. Moja podoba v virtualnem svetu postaja
vedno bolj pomembna. Retruširane slike so del vsakdanjosti, za njimi se skrivajo retuširane osebnosti.
Moja internetna prijateljica, sorodna duša, ki sem jo mogoče spoznala pri igranju spletnih iger in s
katero sem našla toliko skupnega, je mogoče spolni predator, ki si počasi pridobiva mojo zaupanje …
Vzpon hitrih in nepreverjenih informacij je omogočil vzpon populistom. Naši idoli niso več vrhunski
umetniki, dobrodelneži, znanstveniki, temveč to postajajo influencerji, ki nas očarajo s svojo (sicer
photoshopirano) zunanjostjo in življenjskim slogom. Kažejo nam, kar hočemo videti – idealiziran svet,
poln lepih stvari, dragih avtomobilov in nepozabnih krajev. Govorijo nam, kar hočemo slišati: da
lahko brez truda dosežemo vse, kar hočemo in da lahko imamo vse, kar imajo oni.


In če smo še pred nekaj leti to drugo življenje še nekako ločevali in ga skrivali pred realnim, je čas
pandemije podrl tudi to mejo. V času, ko se je svet preselil na splet, je to drugo življenje prevladalo
nad realnim. Še pred nekaj leti bi Andrew Tate napolnil le kratek stolpec v rubriki črna kronika, danes
pa je je svet nasilja, šovinizma in mizoginije, ki ga je ustvaril, realen problem med mladimi, ki so
njegov svet in njegove ideale vzeli za svoje.


Mladi smo raziskali medsebojne odnose v spletnih okoljih, kakšne so pasti, ki nam jih predstavlja ta
»peti element« in kako reagirati, se obraniti oz. ustvariti ta svet, ki bo varen, prijeten in bo sobival z
»realnim« svetom.


Cilj projekta je bil spoznati in osvojiti nova gledališka in filmska znanja – metode, ki jih bomo lahko
uporabili pri svojem nadaljnjem (tudi profesionalnem) delu ter načine interpretacije in aktualizacije
dane teme.


Projekt razvija kritično mišljenje mladih udeležencev. Javno nastopanje nam ne le ponuja svoj glas,
temveč tudi občinstvo – ušesa, ki nas bodo slišala. Dviguje zainteresiranost mladih za družbo, v kateri
živimo in nam ponuja platformo za raziskavo odnosov med seboj, znotraj njihovega okolja in okolja
izven meja svoje družbe.

Med izmenjavo je potekala tudi konferenca smo na interni konferenci izmenjale svoje izkušnje in
prakse pri delu z mladimi, s čimer smo lahko primerjali svoje delo in bomo kasneje vpeljali morebitne
izboljšave.

Galerija

FutureTelling-2023-fJanPirnat (39).jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-5346.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-5425.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-5621.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-6799.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-6834.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-6877.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-6953.jpg
© Matej Maček
FutureTelling-2023-fMatejMacek-7066.jpg
© Matej Maček

Partnerji

Društvo Gledališče GLEJ
TEATAR TIRENA, Zagreb, Hrvaška
Rotierendes Theater, Klausen, Italija
SELA- The performing arts studio founded by Yoram Loewenstein, Tel Aviv, Izrael
OPENDOEK VZW Antwerpen, Belgija
Rob Doornbos, Karlsruhe, Nemčija
Helsingin Akatemia Oy, Helsinki, Finska 

Delavnice


I. OSNOVE REŽIJE: informacija, motivacija, situacija, prizor
mentorica: Tatjana Peršuh (Slovenija)
II. ODKRIJ SVOJEGA KLOVNA – DELAVNICA KLOVNSKEGA GLEDALIŠČA
mentorica: Iva Milley (Hrvaška)
III. DOKAŽI, DA NISI ROBOT
mentorica: Axelle Verkempinck (Belgija)
IV. KAMERA VIDI VSE – delavnica igre pred kamero
mentorica: Živa Selan (Slovenija)
V. IGRAJMO SE Z LIKI - delavnica gledališke igre
mentor: Jonathan Troi (Italija)
VI. OBJEKTI IN FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, (Finska)
VII. OD IDEJE DO ZGODBE
mentor: Halil Itzhak, (Izrael)

Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije v okviru programa Erasmus+.

Vsebina komunikacije je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

logosbeneficaireserasmusright_en.jpg
movit logo.jpg
© Mikael Fors Janser