avtorska predstava / Tatjana Peršuh in Boštjan Narat / koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališča in Gledališče Glej

Premiera

02. december 2025 /Gledališče Glej /

PREMIERA


Na sporedu

03. december 2025 / ob 20h / Gledališče Glej /

v okviru programa Ta veseli dan kulture


Vstopnice
04. december 2025 / ob 20h / Gledališče Glej
Vstopnice
05. december 2025 / ob 20h / Gledališče Glej
Vstopnice

Galerija

@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-3.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-4.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-11.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-12.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-13.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-14.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-16.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-17.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-18.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-19.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-20.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-21.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-26.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-28.jpg
© Marijo Zupanov
@zupanov-GLEJ MANIFEST-VISUALS ODER-29.jpg
© Marijo Zupanov

O predstavi

Septembra 1995 je The Washington Post objavil besedilo z naslovom Industrijska družba in njena prihodnost, manifest, podpisan s kratico F. C. – Freedom Club. Kot se je kmalu izkazalo, je bil ta klub svobode posameznik, Ted Kaczynski, ki ga je Amerika in tudi lep kos sveta v desetletju in pol pred tem poznala pod šifro Unabomber. Manifest bi v drugačnih okoliščinah prebralo nekaj deset bralk in bralcev, zaradi razvpitosti njegovega avtorja, še danes najbolj znanega ameriškega terorista, pa je tako rekoč v trenutku dobil kultni status. Pa je avtorjeva kontroverznost res edini razlog za to, da je tekst zanimiv? Tudi ko ga beremo po treh desetletjih, se misel morilskega bombaškega norca zdi vse prej kot nora. Kozmetične reforme sistema ne morejo dohajati nebrzdanega napredka tehnologije in posledic, ki jih ima ta razvoj za človeško žival, zato vse to od nas zahteva bolj poglobljen premislek o temeljih naše družbene resničnosti. Ne samo premislek, tudi dejanja. Ali nas res lahko zbudijo samo še bombe? Odgovor matematičnega genija, morilca, vizionarja, zločinca, amaterskega pozavnista in mojstra taktike je jasen. Gozdni človek po imenu TED je povedal vse. Kaj lahko k temu dodamo mi?

Galerija

MANIFEST_GLEJ7R401892-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R401901-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R401957-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R401968-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402081-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402179-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402204-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402232-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402414-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402494-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402599-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402610-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ7R402816-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ73_00044-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ73_00147-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ73_00197-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST_GLEJ73_00251-David Orešič.jpg
© David Orešič
MANIFEST-7R400563-David Orešič.jpg
© David Orešič

Kolofon

Režija: Tatjana Peršuh
Besedilo in dramaturgija: Boštjan Narat
Zasedba: Željko Hrs, Vito Weis
Pozavni: Črt Pačnik, Lenart Maček
Scenografija: Damir Leventić
Kostumografija: Dajana Ljubičić
Oblikovanje svetlobe in fotodokumentacija predstave: David Orešič
Ustvarjalke_ci videa: Pila Rusjan v sodelovanju z Bedrock Media

Snemanje predstave in izdelava napovednika: Borut Bučinel
Foto kolaž promocijske fotografije in plakata: Marijo Zupanov
Lektorica: Mateja Dermelj
Grafično oblikovanje gledališkega lista: Grupa Ee / Eva Bevec, Mina Fina, Ivian Kan Mujezinović
Oblikovanje plakata: Grupa Ee / Eva Bevec
Izvršna produkcija: Barbara Zonta (Gledališče Glej)
Vodja tehnike: Grega Mohorčič (Gledališče Glej)
Vodja predstave: Liam Hlede (Slovensko mladinsko gledališče)
Stiki z javnostjo in mediji: Tina Malenšek in Paulina Pia Rogač (Gledališče Glej), Špela Semion (Slovensko mladinsko gledališče)
Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče in Gledališče Glej
Projekt sta omogočila: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.

Generalna pokroviteljica sezone 2025/2026 Slovenskega mladinskega gledališča je Zavarovalnica Sava.

Glej, znanja

Predstava nastaja v okviru dvoletnega projekta, v katerem raziskujemo razmerje med tehnologijo, družbo in posameznikom. V prvem letu smo temo odpirali širši javnosti skozi cikel pogovorov Glej, klepeti, kjer smo z različnimi strokovnjaki osvetlili družbene in filozofske razsežnosti tehnološkega razvoja ter njegove učinke na življenje danes.

Cikel je obsegal tri pogovore:

  • Tehnologija in nasilje
    Ivana Mandarić in Boštjan Narat sta odprla razmislek o povezavah med tehnološkim razvojem in nasiljem.
  • Genij z bombami
    dr. David Skrbina, eden ključnih teoretikov filozofije tehnologije, je predstavil svoje videnje Unabomberja, njegov manifest in širše politično-filozofske implikacije.
  • Sprejmi vse – tehnološki totalitarizem
    dr. Aneta Ivanovska je spregovorila o eksistencialni odvisnosti od tehnologij, o vplivih tehnologije na družbo in družbene sisteme, ter o uporabi produkta - človeka.