performativno-vizualna pripovedka / Ana Čavić
Premiera
Galerija

O performansu
I. in IV. dejanje potencialno neskončnega cikla vizualnega pripovedovanja zgodb
Nit brez konca je vedno razvijajoči se in potencialno neskončen pripovedni performativni cikel Ane Čavić, v katerem se mitopoeična stvaritvena zgodba o dveh arhetipskih likih – ženski in antropomorfni lisici – razpleta v štirih do zdaj izvedenih prizorih (I–IV), kot nit brez konca.
Čavićin “vizualni performativni storytelling” je sodobna interpretacija cantastorie, tradicionalne gledališke pripovedne oblike, v kateri pripovedovalec pripoveduje zgodbo, medtem ko kaže na vizualni pripomoček, ki hkrati ilustrira pripoved in jo spodbuja, saj deluje kot mnemotehnična naprava – »zemljevid zgodbe«. V vsakem prizoru Nit brez konca Čavić na podoben način uporabi vizualne pripomočke, da občinstvo vodi skozi štiri različne zemljevide zgodb: analogno ročno poslikano veliko-formatno svitek (I. dejanje), digitalno obdelano risbo s svinčnikom v obliki velike zemljevidne plošče (II. dejanje), digitalno nadgrajeno papirnato gledališče (III. dejanje) in komplet zložljivih pahljač (IV. dejanje). Ob tem se Čavić obrača k novim, digitalno nadgrajenim možnostim pripovedovanja zgodb. V II. dejanju in III. dejanju ponovno zamišlja digitalne tehnologije kot podaljšek in obogatitev svojih performansov z uvajanjem digitalnih zvočnih krajin, ki se sprožijo z dotikom in gesto.
O dejanju IV.
Nit brez konca, IV. dejanje je najnovejša v seriji pripovedovalskih uprizoritev Ane Čavić z naslovom Nit brez konca, potencialno neskončnega dela, ki se nenehno razvija. V središču uprizoritev v več dejanjih je mitopejska zgodba o nastanku sveta, ki uvaja dva arhetipska lika, žensko in antropomorfno lisico. Performans Nit brez konca, IV. dejanje bo skupaj z ostalimi dejanji celotne serije premierno uprizorjen v Gledališču Glej 13. decembra 2023, čemur bosta sledili tudi dve ponovitvi, in sicer 14. in 15. decembra 2023.
Ana Čavić ustvarja performans vizualnega pripovedništva, ki je sodobna interpretacija cantastorie, tradicionalnega teatralnega pripovedniškega sloga, v katerem nastopajoči pripoveduje zgodbo, medtem ko kaže na vizualne pripomočke. Vizualni pripomočki ilustrirajo potek zgodbe in hkrati služijo kot zemljevid zgodbe. V vsakem dejanju serije Nit brez konca avtorica in performerka uporablja vizualne pripomočke in z njimi vodi publiko skozi različne zgodbe; to so velikoformatni poslikani zvitek (I. dejanje), digitalno obogatena risba v obliki zemljevida (II. dejanje), digitalno obogatena teatralna izrezanka (III. dejanje) in zbirka poslikanih ročnih pahljač (IV. dejanje). Na tako različne načine se Ana Čavić obrača k nekaterim novim, digitalno obogatenim možnostim pripovedništva.
Ana Čavić v maniri “teatralne poetizacije” poleg svojih zgodb v verzih pričara razkošne vizualne scene, ki uvedejo občinstvo v njene zvočno-vizualne pripovedniške uprizoritve.
Kolofon
I. dejanje
Avtorica: Ana Čavić
II. dejanje
Avtorica: Ana Čavić
Oblikovalec zvoka in programske opreme: Tychonas Michailidis
Podpora: SARDAM, International Interdisciplinary Literature Festival
III. dejanje
Avtorica: Ana Čavić
Oblikovalec zvoka in programske opreme: Tychonas Michailidis
Producent: Zavod Sektor
Koproducent: DUM društvo umetnikov
Podpora: Mestna občina Ljubljana
IV. dejanje
Avtorica: Ana Čavić
Tehnična podpora: Žan Rantaša
Produkcijska podpora: Barbara Poček
Producent: Zavod Sektor
Koproducent: Gledališče Glej
Podpora: Mestna občina Ljubljana
Povezave:
Sigledal: »Ubesedovanje« neubesedljivega in izmuzljivega (sigledal.org)
Povezave
SiGledal: »Ubesedovanje« neubesedljivega in izmuzljivega (kritika)
v angleščini / RAZPRODANO